Logitech hat einen Grund zu feiern: Seit der Präsentation des ersten Cordless Produktes von Hersteller Logitech, konnte das Unternehmen rund 30 Millionen Geräte verkaufen. Logitech will nun seinen treuen Kunden etwas zurückgeben und verantstaltet am 20. Dezember diesen Jahres ein kleines Gewinnspiel. Zu gewinnen gibt es eine Logitech Cordless Navigator Duo Special Edition. Ob die Teilnahme außerhalb der USA auch möglich ist, können wir leider momentan nicht sagen. Mehr Informationen über das Gewinnspiel und die Preise gibt es in der Pressemitteilung (Englisch)...
"Fremont, CA - December 11, 2002 - The market for cordless peripherals, including mice, keyboards and gaming controllers, is hot. And Logitech, creator of the first cordless RF-based mouse in 1992, has emerged as the category´s clear market leader, according to company sales figures and industry research. Logitech recently shipped its 30 millionth cordless peripheral and has introduced a broad range of new cordless devices now on shelves for the holiday season.
Industry analysts in both the U.S. and Europe confirm Logitech´s leadership position in this market. According to NPDTechworld Point of Sale data, which tracks U.S. sales, Logitech showed a 57 percent revenue share in cordless mice, and a 93 percent revenue share in cordless keyboards during the time period of October 2001 through September 2002. Europe-based GFK Data reported similar results for Logitech´s major European markets (France, U.K., and Germany), with a 61 percent revenue share in cordless mice and an 85 percent revenue share in cordless keyboards.
"Thirty million people can´t be wrong," said David Henry, senior vice president and general manager of Logitech´s Control Devices Business Unit. "Since the introduction of our first cordless mouse in 1992, they have counted on Logitech to deliver cordless products that combine great design and leading-edge technology. We are committed to advancing cordless technology even further as we explore more areas where cordless freedom makes a difference in productivity and enjoyment."
Logitech® Cordless Navigator Duo™ SE
To celebrate the 30-Million Cordless Milestone, Logitech´s North American Region (U.S. and Canada) has announced a Customer Thank-You initiative. On December 20, 2002, the company will be giving away 20,000 Logitech® Cordless Navigator Duo™ SE mouse & keyboard combinations to randomly selected people who visit a special Logitech website — www.logitechcordless.com — between 12:00 P.M. and 5:00 P.M. Eastern Standard Time.
Today, Logitech produces a variety of cordless technologies, each suited for a particular environment. Products designed for the desktop — mice, trackballs and keyboards — rely on the company´s proprietary 27 MHZ digital radio transmission, a proven, cost-effective solution that guarantees a range of up to six feet. The company´s most recent cordless product for the desktop — the MX™700 high performance optical mouse — raises the bar for 27 MHz to a new level, with its Fast RF™ technology that provides 125 reports per second — the equivalent of a USB 1.0 connection.
For the living room, where people spend increasing free time with entertainment systems such as the PlayStation®2 and Xbox™, Logitech has introduced cordless gaming controllers based on 2.4 GHz transmission, for absolute precision and top speed in the highly demanding gaming environment.
In March of this year, the company introduced the world´s first Bluetooth® cordless mouse—the Logitech Cordless Presenter™, an innovative combination of a cordless optical mouse and presentation controller. With the added benefit of Bluetooth´s 30-foot range, presenters are able to move freely about in large rooms, interacting face-to-face with their audience instead of their PC. As the market for Bluetooth matures and additional user benefits translate into true value, Logitech has definite plans to introduce additional peripherals in this space."
Die SanDisk Corporation gibt einen ersten Einblick in das neue Corporate Branding und ihre zukünftige kreative Ausrichtung. Dies ist der...
KIOXIA stellte heute die EXCERIA PLUS G4 SSD-Serie für Gamer und Content Creator vor, die auf der Suche nach mehr...
AGON by AOC ist nach den neuesten Daten von IDC Research - Gaming Tracker Q1-Q3 2024, weiterhin weltweiter Marktführer im...
AVM hat ein umfassendes Update für die FRITZ!Fon-Modelle X6, C6, C5 und C4 bereitgestellt. Neben zahlreichen Designoptimierungen bietet das Update...
KIOXIA Europe gibt bekannt, dass das Verschlüsselungsmodul der Enterprise-NVMe-PCIe-5.0-SSDs der CM7-Serie den Anforderungen des Federal Information Processing Standard (FIPS) 140-3...
Mit dem Ryzen 9 7950X3D von AMD haben wir heute eine Zen 4-CPU mit satten 16 Kernen und 3D V-Cache Technologie im Test. Besonders im Bereich Gaming verspricht AMD eine hohe Performance.
Mit der Cloud-Scale Capacity MG11ACA24TE stellte Toshiba erst kürzlich seine neue Enterprise-Festplatte mit satten 24 TB vor. Diese HDD ist das erste Modell der Familie mit 1 GB Puffer. Mehr dazu im Test.
Die FURY RENEGADE ist eine SSD-Familie von Kingston, basierend auf einem PCI Gen4 Interface und Phison-Controller. Wir haben uns das Modell ohne Kühlkörper und mit 2 TB Speicherkapazität im Test ganz genau angesehen.
Mit der Portable SSD T9 bietet Samsung den Nachfolger der beliebten T7-Familie an. Die Drives verwenden ein USB 3.2 Gen2x2 Interface und bieten entsprechend hohe Datenraten bis 2 GB/s. Mehr dazu im Test der 2 TB Version.